Vrei un birou modern dar n-ai bugetat un designer de interior? Reamenajezi cu doar 5 alegeri smart
Daca vii la birou fara tragere de inima si ai senzatia ca lucrezi acolo de zeci de ani desi abia au trecut cativa, e timpul pentru o schimbare de decor.
Ce faci insa daca esti Office Manager sau lucrezi in departamentul de HR, ai putere de decizie dar nu ai la dispozitie un buget demn de decorurile hollywoodiene, care sa-ti permita o reconfigurare a spatiului, angajarea unui decorator profesionist si achizitia de mobilier ergonomic si modern?
Ei bine, biroul tau este candidatul perfect pentru solutiile smart de amenajari interioare. Nu te mai gandi la sisteme exorbitante de ventilatie, la placari cu gresie naturala si mobilier italienesc. Isi au si ele rostul, dar trebuie sa cheltuiesti o avere si sa le dai angajatilor o vacanta de-o luna, doua pana se termina santierul.
Mai bine citeste mai jos cinci modalitati smart de a moderniza birourile, si pune-le in practica pe cele care-ti suna cel mai bine – sau pe toate!
- Inlocuieste becurile cu becuri led – pe langa faptul ca sunt mai “eco-friendly” decat becurile traditionale sau cele fluorescente, acestea duc la economii serioase la factura la electricitate. Cel mai mare avantaj al becurilor led este insa ca dau o lumina alba foarte apropiata de cea naturala, deci atmosfera din birou va deveni instantaneu mai prietenoasa si mai calda.
- Poate ca nu ai bani de mobilier fancy, dar aparatele de cafea profesioniste pot fi inchiriate la preturi rezonabile de la companiile se ocupa cu asta. Cu un aparat stralucitor de nou la indemana, orice birou o sa para instant modernizat – plus ca va mirosi innebunitor a cafea buna, iar angajatii tai vor fi mai vioi toata ziua.
- La fel poti proceda si cu aparatul de apa – un dispenser de ultima generatie, cu un filtru eco, adus de o companie de profil direct in spatiul tau de birouri va crea impresia unui spatiu modern si eficient. Angajatii beau mai multa apa, au un loc unde sa se angajeze in discutii deconectante si se bucura de o schimbare pozitiva in birou.
- Ia in considerare transformarea spatiului de sedinte – daca acesta este rar folosit – intr-un spatiu de deconectare si recreere pentru angajati. In zilele noastre, cand poti sa tii sedintele pe Skype, pastrarea unui spatiu dedicat sedintelor poate sa para risipitor, daca te gandesti ca acel spatiu poate fi mult mai eficient folosit. Un mic spatiu de citit, doua lampi directionale, o canapea si gata – biroul tau intra in era spatiilor gandite pentru angajati. Bonus tip: daca ai spatiu suficient, poti sa aduci si o masa de ping pong.
- Rearanjeaza birourile pentru un flow mai eficient. Nu trebuie sa cheltuiesti niciun ban in plus – invarte doar birourile pana cand amplasamentul lor are sens – cei care lucreaza la acelasi proiect sa stea impreuna, spre exemplu. Sau aranjeaza oamenii pe tipul de sarcini indeplinite – ca sa-ti fie si tie mai simplu sa comunici cu ei, dar si lor sa le fie mai usor sa se consulte intre ei cand au nevoie.