Bucuresti, Romania
Felicitari, ai un job nou in HR! Uite cinci schimbari mici cu bataie lunga ce-ti aduc faima la birou

Felicitari, ai un job nou in HR! Uite cinci schimbari mici cu bataie lunga, ca sa te placa din start toti

Ai reusit sa obtii jobul mult ravnit in departamentul de HR al unei companii importante. Acum ce mai urmeaza? Daca ai crezut ca e super dificil procesul de recrutare, cu toate testele si interviurile, afla ca ce-i mai greu abia acum incepe. Ca orice nou-venit, vei dori sa-ti faci repede cunoscut stilul de lucru si sa iti lasi amprenta asupra oamenilor din firma.

Ca specialist in resurse umane, probabil stii deja ca aceasta e o profesie unde e mult de munca pentru rezultate care nu sunt mereu vizibile. Lucrezi cu oamenii, deci esti pregatit sa nu se observe usor schimbarile aduse de tine.

Cu toate acestea, exista perioada de inceput la noul job – sa zicem primele trei luni – in care poti sa-ti construiesti o imagine pozitiva care sa te “urmareasca” pentru restul mandatului.

Inevitabil, vei intra in contact cu multi oameni si vei fi nevoit sa te pui la curent rapid cu furnizorii, tool-urile si procesele specifice companiei. Dincolo de asta insa, exista cateva schimbari mici dar cu “greutate” pe care poti sa le faci chiar si cu resurse limitate, si care vor avea efecte benefice mult timp asupra angajatilor din companie cat si asupra carierei tale.

Citeste mai jos cinci prioritati la noul job din HR si cum poti sa faci cateva schimbari cu bataie lunga din prima:

  1. Lasa ideile preconcepute la usa. Initiativa ta de succes de la jobul anterior ar putea sa fie un esec total in noua companie. Afla intai cultura noului loc de munca, apoi lanseaza-te in propuneri. Hei, doar nu vrei sa te faci cunoscut in companie drept cel care a lansat ideea de “vinerea pantalonilor scurti”, cand angajatii vin la costum si cravata chiar si pe canicula.
  2. Nu te astepta sa intri in grupul angajatilor cool sau sa-ti faci prieteni in afara departamentului tau. Jobul tau nu iti permite sa te implici in relatii de prietenie – pentru ca trebuie sa jonglezi cu rolul de avocat al angajatilor si avocat al businessului.E tricky sa fii in acelasi timp cool dar sa te si impui cand trebuie. Poti, insa, sa fii prietenos si vorbaret si sa afli toate informatiile care te intereseaza de la angajati. E bine, totusi, sa ii asiguri ca in cazul unor informatii sensibile, ce iti spun ei e complet confidential. In felul acesta esti abordabil dar profesionist, iar angajatii te vor percepe cu simpatie.

    Mai mult, vei castiga rapid increderea oamenilor daca esti de partea lor atunci cand vine vorba despre chestiunile mici dar sacaitoare: cum se distribuie locurile de parcare de la firma, cum acorzi zilele de concediu cand mai multi angajati isi dorec aceeasi perioada.

  1. Aranjeaza sa petreci o zi in diferite departamente, printre oameni. Poti sa-ti pregatesti si cateva intrebari dinainte, de tipul: Ce-ar trebui sa stiu? Ce-ar trebui sa se schimbe? Ce va lipseste? Pregateste-te si pentru cateva raspunsuri incomode – dar adu-ti aminte ca este singura cale prin care poti afla daca angajatii sunt nemultumiti de lucruri care pot fi schimbate usor. Ar fi grozav sa fii tu cel care ii scapa pe angajati de cafeaua proasta sau de vending machine-ul antic, nu?
  2. Mai toate companiile isi arata recunostinta fata de angajati prin programe de wellness si healthy living, dar e posibil ca nu toti colegii sa fie preocupati de acest aspect sau sa isi doreasca o varietate mai mare. Ce-ar fi sa propui ca, pe langa ziua de fructe sau abonamentele la sala, sa se instituie si o zi de mici placeri vinovate? Inghetata, briosele sau placintele, oferite mai ales spre sfarsitul saptamanii, cand nivelurile de energie si motivatie tind sa scada, creeaza bucurie si buna dispozitie printre oameni, si uite-asa vei castiga cativa fani din prima.
  3. Si pentru ca dulciurile, oricat de grozave ar fi, vin cu calorii nedorite, ce-ar fi sa motivezi angajatii sa se miste mai mult cand sunt la birou? Instalarea unei mese de ping pong sau a unui rack de biciclete costa destul de putin. In schimb, beneficiul major este sanatatea angajatilor si buna lor dispozitie – iar tu poti sa fii HR-ul care joaca ping pong in fiecare vineri, dupa ce sosesc la birou placintelele.Sau, daca vrei sa fii mai indraznet, inventeaza un concurs atipic de fitness– cine vrea sa pedaleze trei kilometri, cu micul dejun inclus, din partea firmei? Cycle for breakfast – cine ajunge primul la sendvisurile din bucatarie, HR-ul sau colegii?