Bucuresti, Romania
Trei idei de amenjare a biroului care influenteaza direct cheful de munca

Trei idei de amenjare a biroului care influenteaza direct cheful de munca

Birourile individuale, in care te puteai izola de restul colegilor, vor ramane in curand in trecut. Companiile incep sa se concentreze pe spatiile de munca ce pun accentul pe cooperare, flexibilitate si cresterea nivelului de sanatate al angajatilor.

Companiile devin constiente ca e nevoie de un design care sa promoveze wellness-ul angajatilor si, in acelasi timp, sa tina cont de avansul rapid al tehnologiilor. Designul birourilor se traduce direct in productivitatea oamenilor si influenteaza sanatatea, bunastarea si cheful de munca. Un birou prietenos si bine amenajat poate creste cheful de munca, reduce absenteismul si promova respectul fata de mediul inconjurator.

Citeste mai jos trei tendinte de amenajare a birourilor care vor influenta pe viitor felul in care arata locul unde lucram:

 

  1. Inovatia devine cuvantul-cheie

Cum multe companii se concentreaza pe inovatie, iar tehnologiile sunt in rapida schimbare, designul birourilor trebuie sa reflecte asta. Angajatii sunt incurajati sa lucreze flexibil si dinamic, in spatii gandite special pentru ei.

Birourile nu mai sunt individuale ci oamenii se pot muta unde doresc sa munceasca la un anumit moment, se pot grupa in spatiile comune pentru intalniri ad-hoc sau se pot aseza in spatii mai ferite, care sa le dea linistea necesara daca au nevoie sa-si limpezeasca gandurile. Spatiile de lucru sunt gandite in asa fel incat sa se poata adapta la tehnologia in permanenta schimbare si la necesitatile individuale. Oamenii se vor putea conecta si lucra de oriunde, fara restrictii.

 

  1. Planificarea spatiilor in functie de activitate

Principiul urmarit aici este ca spatiul de lucru e impartit in zone in functie de activitatea pe care o fac angajatii. La prima ora, acestia cu siguranta beau o cafea, apoi isi verifica emailurile, dupa care ar putea avea o intalnire. Asadar, si compartimentarea spatiului trebuie sa urmareasca aceste functii.

Mai intai, locul dedicat cafelei. Chicinetele inghesuite, cu un filtru si un frigider, sunt inlocuite de spatiile dedicate savurarii cafelei, cu espressoare si filtre de ultima generatie si sortimente variate de cafea. Unele companii furnizoare de solutii de cafea pentru birouri au preluat deja initiativa de a aduce la sediul clientilor un spatiu gata decorat si utilat care aminteste de cafenelele traditionale, pentru a puncta functia specifica a spatiului.

Urmeaza birourile care pot fi o serie de mese la care angajatii se pot aseza unde doresc, pentru verificarea agendei zilei. In fine, spatiile dedicate intalnirilor, care pot fi deschise sau inchise, in functie de nevoile de lucru. La fel de bine, in functie de activitatea firmei si angajatilor, pot coexista in acelasi spatiu o cafenea, o biblioteca, un centru de documentare, incaperi private pentru discutii fata in fata.

 

  1. Biroul “verde”

Nu e neaparat o noutate, insa crearea de spatii “verzi” devine din ce in ce mai necesara, atat pentru angajati cat si pentru angajatori. Este vorba despre spatii de lucru realizate cu materiale sustenabile si tehnologie cat mai “curata”, care protejeaza natura.

De la dispenserele de apa care se conecteaza direct la sursa, fara sa mai polueze planeta cu bidoane de plastic, la ustensilele folosite la bucatarie, din materiale reciclabile sau sustenabile, pana la incorporarea de Inteligenta Artificala pentru controlarea mediului interior si economisirea de energie si resurse, sunt nenumarate aspecte care pot fi imbunatatite respectand natura.

Angajatii vor fi mai sanatosi si se vor simti mai bine stiind ca lucreaza intr-un mediu curat si care respecta mediul inconjurator. Cu cat creste nivelul confortului, cu atata angajatii vor fi mai motivati sa vina in fiecare zi la birou cu chef de munca.