Bucuresti, Romania
Viata la birou: De ce e super OK sa incuranjezi discutiile de la dozatorul de apa

Viata la birou: De ce e super OK sa incuranjezi discutiile de la dozatorul de apa

Discutiile marunte pe langa dispenserul de apa sau filtrul de cafea au intrat rapid in cultura companiilor din intreaga lume. Angajatii profita de drumul pana la dozatorul de apa pentru a socializa cu alti colegi si pentru a schimba cateva vorbe. In felul acesta, ei se deconecteaza de la mediul uneori stresant, alteori alert, de la birou.

“Water cooler talk” inseamna discutiile prietenoase intre colegi, pe subiecte ce nu tin de job. De fapt, asta este si ideea – sa iesi din atmosfera de munca prin pauze periodice in care discuti orice altceva, numai munca de la birou nu.

Discutia nu trebuie neaparat sa aiba loc in jurul dispenserului de apa – ea poate sa se desfasoare in miscare, ori intr-un alt punct de interes din companie – chicineta, filtrul de cafea, canapeaua din zona de relaxare.

Ai putea crede ca discutiile din pauze nu sunt chiar prietenoase sau sincere. In realitate insa, ele sunt incurajate in interiorul companiilor tocmai pentru ca stau la temelia relatiilor bune de lucru si contribuie la cultura biroului.

Iata cinci motive pentru care micile pauze de discutii de langa dozatorul de apa ar trebui incurajate:

  1. Discutiile prietenoase despre vreme, familie, sport sau seriale sunt de dorit intr-o companie care este interesata sa dezvolte un mediu de lucru agreabil, in care angajatii sa se simta sustinuti si intelesi.
  2. Angajatii, in special cei din generatia Y, isi doresc sa lucreze in companii unde pot stabili relatii de prietenie si pot comunica liber. De multe ori acesta este si motivul pentru care ei aleg sa ramana mai mult timp la un loc de munca (employee turnover, anyone?). Incurajeaza pe cat posibil discutiile libere daca iti doresti sa atragi noi talente in compania ta, sau daca vrei sa-ti pastrezi angajatii valorosi pentru mai mult timp.
  3. Atunci cand angajatii sunt incurajati sa se exprime si sa aiba interactiuni cu alti colegi se simt mai motivati si devin mai productivi. Acestia sunt angajatii care vor contribui la succesul companiei si la dezvoltarea acesteia.
  4. Interactiunile prietenoase de la pauzele de cafea sunt de natura sa scoata si introvertitii din carapacea lor. Anxietatea sociala a unora dintre angajati poate impiedica o buna colaborare la locul de munca. Din fericire, chiar daca anxietatea sociala nu se poate vindeca peste noapte, angajatii mai timizi pot gasi un mediu sigur in care sa prinda curaj pentru a interactiona cu colegii.
  5. In pauzele de la dispenserul de apa pot discuta de la egal la egal angajatii si sefii lor. In general, angajatii ezita sa deschida o discutie directa cu managerul lor, insa in mediul informal al unei conversatii la pauza oamenii sunt mai dispusi sa se deschida catre celalalt, pe subiecte mai “usoare”. Comunicarea dintre ei poate capata un impuls pozitiv, si poate duce ulterior la deblocarea unor discutii pe subiecte de munca.