Bucuresti, Romania

Cum reduci stresul la birou, in cinci pasi simpli (SPOILER: Da, cafeaua e si ea pe lista!)

Studiile arata ca angajatii foarte stresati au un nivel mai redus de implicare, sunt mai putin productivi si lipsesc mai mult de la birou, comparativ cu cei care nu se confrunta cu stresul in exces. Cei foarte stresati isi iau, in medie, de doua ori mai multe zile libere pe motive de sanatate, comparativ cu cei care vin cu placere la birou. Si de ce sa nu recunoastem? Un loc de munca cu un nivel redus de stres este ceva ce isi doreste oricine.

Stresul face parte, insa, din cotidian, si desi nu il putem elimina in totalitate, putem incerca sa-i diminuam efectele atunci cand suntem la birou.

Unele dintre cele mai mari companii din lume (Google, Amazon, Microsoft etc.) au inteles importanta acestor statistici si au implementat o serie de strategii prin care birourile moderne au devenit locuri “zen”, unde angajatii se pot concentra pe sarcinile zilei, fara a fi deranjati de factori stresanti. Trend-ul pare sa se raspandeasca acum si in cadrul companiilor mici si mijlocii, iar Romania nu face exceptie. Mai tineti minte cand “Fruit Day at Work” sau o masa de foosball erau o raritate? Lucrurile s-au mai schimbat in ultimii ani, si acum ca ne putem bucura (aproape) toti de petrecerea anuala de Craciun oferita de firma, companiile trebuie sa mearga mai departe si sa descopere atat detaliile care pot face diferenta, cat si problemele de substanta ale angajatilor.

De exemplu, un bun office manager ia in considerare atat factori majori ce pot afecta eficienta angajatilor, precum volumul de munca si amplasarea birourilor, dar si factori mai putin evidenti, precum nivelul de zgomot sau calitatea cafelei.

Pentru o zi eficienta la birou, poti aplica si tu cateva din strategiile consacrate care reduc stresul de zi cu zi. Totul, insotit de o cana de cafea cu adevarat buna!

  1. Identifica factorii de stres

O problema identificata este pe jumatate rezolvata – iata o fraza valabila pentru sarcinile de serviciu, care poate fi aplicata cu succes si in cazul factorilor stresanti de la birou. Ofera-le angajatilor mijloacele si contextul prin care isi pot exprima of-urile, si deja vei avea un bun punct de plecare. Descopera ce anume irita angajatii in birouri si ia in considerare masuri concrete pentru a limita efectul negativ. De exemplu, discutia despre aerul conditionat din birouri este intotdeauna un bun punct de plecare 😊.

  1. Foloseste-te de resursele companiei

Nimic nu este mai important pentru o buna atmosfera in birouri decat sa existe relatii armonioase intre angajati. Angajatorii care se concentreaza pe cultivarea unor relatii bune intre angajatii lor descopera ca, pe termen lung, compania are numai de castigat. De asemenea, angajatii vin cu placere la birou si isi indeplinesc cu mai mult entuziasm sarcinile de serviciu daca simt ca sunt inconjurati de o atmosfera pozitiva.

Multe companii ofera angajatilor beneficii menite sa indeparteze efectele stresului de la birou. De la sesiuni de life-coaching, la evenimente sportive in afara orelor de program, toate aceste solutii de detensionare merita gasite si folosite. Angajatorii care vor sa previna si sa combata stresul la birou ar trebui sa se foloseasca de toate resursele aflate la dispozitia lor pentru a-si tine angajatii fericiti si impliniti.

  1. Cultiva relatiile pozitive, cu bani putini

Nu te limita doar team-buildinguri sau alte activitati costisitoare cand vine vorba de a incuraja relatiile cordiale intre angajati. Poti crea tu mini-evenimente care sa apropie angajatii, cu un cost redus. De exemplu, poti crea grupuri de chat pentru angajatii care au diverse hobby-uri (grupul de fotbal, sau grupul de lectura etc.) astfel incat ei sa se poate intalni si in afara orelor de lucru, poti organiza un happy hour dupa program, o data pe luna, sau poti, pur si simplu, sa creezi un colt de recreere pentru pauzele din timpul zilei, unde angajatii se pot relaxa pe canapele, pot rasfoi carti sau pot juca boardgames.

  1. Incurajeaza pauzele

Stim, pare contraintuitiv sa vrei eficienta dar sa insisti ca angajatii sa ia pauze. Cu toate acestea, sunt numeroase studiile care demonstreaza cum creierele noastre nu sunt construite pentru a rezista la perioade lungi de concentrare si ca doar doua pauze de 15 minute pe zi te fac sa gandesti mai clar si mai eficient.

Studiile arata ca o pauza e bine sa aiba loc pe la mijlocul diminetii, iar a doua pe la mijlocul amiezii – adica in cea mai putin productiva parte a zilei.

  1. Nu subestima efectul unei cafele bune la birou

Locul in care se afla aparatul de cafea este un punct de atractie major in orice birou. Aici se intalnesc angajatii la prima ora, dar si aproape in fiecare pauza. Tot aici ei isi impartasesc gandurile unul altuia si leaga relatii ce le pot fi de folos in munca lor. O ceasca buna de cafea ii remonteaza si ii pregateste pentru provocarile zilei. Asigura-te ca ei au parte de o cafea buna atunci cand au mai mare nevoie de ea, si vei avea angajati fericiti.

Apropo, ai vazut oferta noastra de aparate de cafea de ultima generatie?