Bucuresti, Romania

Sofisticat, dar simplu: Schimbări în preferințele de consum a cafelei la birou

Vremurile în care angajații se mulțumeau cu o cafea la filtru sau instant au apus. Odată cu maturizatea generației Millennials și a intrării în câmpul muncii a Gen Z, au crescut și așteptările privind calitatea cafelei servite și a opțiunilor disponibile.

Angajații de azi sunt obișnuiți să bea cafea de specialitate pregătită de baristas pasionați, la cafenele cool. Mulți dintre ei se documentează, testează și își rafinează gusturile constant. Iar asta le schimbă preferințele de consum nu doar în timpul liber, ci și la serviciu.

„Mai degrabă decât să bea pe fugă o cafea în drum spre birou, consumatorii preferă să aștepte să bea o băutură cu arome unice, pe care nu și-o pot face acasă”, spune Linda Zayer, Profesor de Marketing la Universitatea din Chicago, citată de Food Institute.

Tendințe pe piața cafelei

Piața cafelei de specialitate va crește cu 39 de miliarde de dolari din 2022 până în 2027, potrivit estimărilor. Creșterea este generată de consumul tot mai mare de cafea, de creșterea numărului de cafenele de specialitate, de urbanizarea rapidă, dar și de schimbările în stilul de viață, arată un studiu recent Technavio.

Un trend cheie în această industrie este popularitatea cafelei în rândul Millennials. Aceștia sunt dispuși să cheltuie mai mult pe cafea și să experimenteze cu noi tipuri de băuturi, branduri și arome.

Millennials și cafeaua: accent pe calitate și experiență

Pentru mulți Millennials, băutul cafelei a devenit una dintre plăcerile zilei. Pandemia COVID-19 și munca remote i-a determinat să investească în aparate sofisticate, să cumpere cafea premium și să se bucure de băuturi diverse, nu doar în cafenele, ci și acasă. Reîntorși la birou, Millennials aduc cu ei și dorința de a se bucura de o cafea bună în orice moment al zilei.

Cei din generația Millennials, azi în categoria de vârstă 25-40, au dezvoltat treptat un cult al cafelei, care s-a maturizat odată cu ei. Ei preferă cafeaua de specialitate, preparată cu boabe prăjite și măcinate cu atenție. Își doresc să încerce gusturi noi și să aibă obțiunea unui espresso tare la prima oră, dar și a unui latte savuros între două ședințe.

Millennials duc greul pieței muncii în acest moment, și merită o cafea pe măsură în pauze bine savurate.

Generația Z: gust rafinat, estetică modernă și sustenabilitate

Puterea de cumpărare a Generației Z este în continuă creștere, pe măsură ce tot mai mulți dintre tinerii născuți după 2000 se angajează. Gen Z este o generație care nu face compromisuri. Tinerii spun ce cred fără menajamente și sunt pretențioși când vine vorba de design și calitate. Mai mult, Gen Z a crescut cu ecrane și internet, așa că se așteaptă să folosească ultimele tehnologii în orice domeniu, mai ales în mediul de lucru.

Ei sunt trendsetterii de azi, iar angajatorii trebuie să fie atenți la nevoie lor, dacă vor să-i motiveze și loializeze.

Cum treci testul Millennials și Gen Z când vine vorba de cafea la birou?

Cafeaua nu mai poate fi trecută la “și altele” dacă vrei să fii un angajator competitiv, care creează un mediu de lucru modern. Pentru a ține pasul cu tendințele și așteptărilor angajaților:

  • Oferă o experiență premium, cu cafea de specialitate, preparată cu boabe proaspăt prăjite. Da, e posibil să ai un abonament la cafea care oferă aceste lucruri.
  • Alege aparate de ultimă generație, cu un design modern și interfață touchscreen.
  • Pune la dispoziție cât mai multe opțiuni, pentru că nu se vor mulțumi doar cu un espresso cu lapte. Studiile arată că tinerii consumă latte, cappucino, machiato și flat while, printre altele.
  • Aprovizionează-te și cu câteva opțiuni de siropuri și arome. Cele mai populare sunt vanilie, caramel sau alune.
  • Alege furnizori sustenabilo și eco-friendly, pentru că tinerii sunt sensibili la aceste subiecte și își doresc să lucreze pentru companii care pun valoare mai mare pe protecția mediului și comunitate, decât pe profit.

“Dar angații mei beau doar cafea cu lapte”

Dacă angajații tăi par să bea un singur tip de băutură caldă, cel mai probabil aparatele folosite nu prepară o cafea suficient de bună sau este prea complicat să acceseze alte opțiuni.

Cunoaștem cu toții situația în care pentru a face un cappucino trebuie să folosim mai multe vase și pompe, să facem dezordine și apoi să mai și curățăm. Nu așa vrei să-ți petreci pauza la birou. Așa că, în lipsa unei cafele de calitate, ușor de preparat, varianta sigură este un espresso simplu sau cu lapte.

Tendințele însă sunt clare. Dacă au la dispoziție o cafea premium și mai multe opțiuni, angajații vor fi deschiși să experimenteze. De aceea, lucrăm cu furnizorul de aparate de ultimă generație Franke.

Espressoarele elvețiene Franke oferă experiența de preparate completă pentru o varietate mare de băuturi: de la un espresso italian tare, la un latte macchiato savuros, un flat white pentru cunoscători sau o ciocolată caldă delicioasă ca un desert.

Espressoarele incluse în abonamentul la cafea au o interfață touchscreen, ușor de folosit, care permite prepararea cafelei cu doar un click. Testează-le gratuit 7 zile și vezi cu ochii tăi ce opțiuni aleg angajații.

O experiență premium pentru angajați mulțumiți

Reîntoarcerea la birou după munca remote vine cu provocări pentru angajați și companii. Pe de o parte, angajații vor să se reîntâlnească cu colegii și să se bucure de cooperarea care e posibilă doar față în față. Pe de altă parte, oamenii s-au obișnuit și cu confortul lucrului de acasă, așa că trebuie motivați să vină la birou. Mai mult, pandemia a creat un sentiment de izolare, așa că angajații trebuie să se reobișnuiască cu interacțiunea cu ceilalți.

O experiență plăcută la serviciu include cu siguranță și o cafea bună. Office Baristas nu oferă doar espressoare de ultimă generație, ci livrează și cafea proaspăt măcinată, astfel încât băuturile preparate să fie cu adevărat savuroase și să satisfacă și cele mai fine gusturi.

Aroma cafelei proaspete și opțiunile diverse îi vor încuraja pe angajați să ia pauze și să socializeze, reducând astfel riscul de a se simți copleșiți de muncă și izolați.

Abonamentul la cafea premium este o investiție în angajați mulțumiți, care vin cu plăcere la birou, sunt mai productivi, creativi și deschiși. Desigur, cafeaua nu face totul, însă poate fi detaliul care face diferența.

Testează gratuit timp de 7 zile serviciile noastre – fără obligații, bătăi de cap sau costuri suplimentare – și decide dacă este un beneficiu pe care vrei să-l oferi angaților tăi.