Bucuresti, Romania

Cum să faci un mediu mai atractiv pentru angajați la birou: 3 mituri și 3 strategii care funcționează

Satisfacția la locul de muncă e importantă pentru business, iar companiile au puterea să influențeze starea de bine a angajaților.

Angajații fericiți sunt cu 13% mai productivi, arată un studiu Oxford din 2019. La aceeași concluzie a ajuns și o cercetare Mindspace în cadrul căreia au fost intervievate peste 5.000 de persoane din 7 țări, printre care și România.

Pe lângă productivitate, satisfacția la birou duce și la mai multă creativitate, loialitate și o atitudine pozitivă, care contribuie la un mediu de lucru plăcut, arată studiile.

Deși avantajele de a avea angajați mulțumiți sunt clare, multe businessuri fie nu știu ce trebuie să facă pentru a crește nivelul de satisfacție la birou, fie iau măsuri care par bune, însă nu au un impact real asupra moralului.

În contextul în care tot mai multe persoane se întorc la birou după ani de muncă de acasă, e important să înțelegem cum putem crea un mediu cu adevărat propice fericirii. Mai jos, ne uităm la 3 mituri, dar și 3 strategii care funcționează când vine vorba de a crea un spațiu atractiv pentru angajați.

 

Mit 1: Mesele de fussball, ping pong sau alte jocuri creează un mediu atrăgător

Multe companii au spații de lucru moderne, cu camere amenajate special pentru relaxare și jocuri. Mesele pe fussball și ping pong sunt alegeri populare, precum și consolele sau alte activități distractive.

Deși intenția este bună și unii angajați folosesc aceste facilități, rezultatul este unul superficial. Companiile vor să încurajeze implicarea la birou, însă angajații se simt cu adevărat motivați când simt că ceea ce fac are un scop și că pot pune pasiune în activitatea de zi cu zi, nu într-un joc de fussball.

Fără o implicare a angajaților la un nivel mai profund, jocurile rămân un artificiu care poate fi găsit cu ușurință și la alt job sau în afara programului.

 

Mit 2: Pizza, dulciurile și gustările la birou cresc nivelul de satisfacție

O altă modalitate prin care se creează un simț superficial de satisfacție este prin evenimente speciale, la care compania face cinste cu pizza, dulciuri sau alte specialități.

Este plăcut ca angajații să sărbătoreacă ceva împreună din când în când – o zi de naștere, o aniversare a echipei/companiei, o petrecere de Crăciun – însă când aceste ocazii devin săptămânale sau chiar mai dese, efectul poate fi cel opus: oboseală și un sentiment că sunt “duși cu zăhărelul”.

Ba, mai mult, unii angajați se pot plânge că astfel de practici le sabotează propriile diete și că se simt obligați să participe, deși poate nu își doresc.

 

Mit 3: Spațiile de lucru deschise încurajează productivitatea și colaborarea

Spațiile de lucru deschise au devenit norma în ultimele decade dintr-o convingere că angajații care se pot vedea vor interacționa și vor lucra mai bine împreună.

Studii recente arată însă că lucrurile nu stau chiar așa. O cercetare Harvard Business School a concluzionat că spațiile de birou deschise reduc interacțiunea față în față cu circa 70%, dar o cresc pe cea virtuală prin email sau chat. Explicația este că în loc să încurajeze oamenii să colaboreze, acest tip de spațiu provoacă o reacție de retragere și izolare.

Bineînțeles, acest lucru depinde de la angajat la angajat, așa că e important ca birourile să aibă obțiuni diverse, iar fiecare să poată alege un spațiu în care se simte confortabil.

 

Strategii care funcționează 1: Conectarea reală cu colegii de birou

Organizațiile care încurajează construirea unei comunități în rândul angajaților îi ajută să se simtă mai conectați la mediul de lucru și, în general, mai fericiți, arată studiul „Happiness at Work: A Psychological Perspective”, publicat de Nishi Misra and Shobhna Srivastava în 2022.

O comunitate se construiește creând în primul rând spațiul propice pentru interacțiune și încurajând discuțiile valoroase. În mod tradițional, bucătăria este locul în care oamenii se adună și se simt confortabil să vorbească deschis și să se conecteze.

Asigură-te că le pui la dispoziție angajaților un spațiu prietenos, în care își doresc să petreacă timp. Office Barista te ajută să creezi mediul propice pentru construirea unei comunități cu echipamente premium de preparare a cafelei, care oferă o gamă diversă de băuturi savuroase.

Calitatea cafelei poate face diferența între o pauză grăbită sau petrecută în afara biroului și un grup de colegi care găsesc scuza perfectă să zăbovească în bucătărie și să se cunoască mai bine. Spre deosebire de un joc, unde concentrarea e pe acțiuni și competiție, relaxarea cu o băutură caldă încurajează conversația și interacțiunea autentică.

 

Strategii care funcționează 2: Programele de wellness la birou

Studiul Mindspace citat mai sus arată că angajații, mai ales cei mai tineri, apreciază programele de wellness oferite de companie și se simt mai fericiți când le au la dispoziție.

Spre deosebire de miturile descrise deja, programele de wellness pot reduce stresul, crește capacitatea de concentrare, precum și deschiderea de a relaționa cu cei din jur. E important ca organizațiile să ofere acces real la wellness, în timpul programului pe cât posibil, și în spațiul sau aproape de locul de muncă. Astfel, angajații simt că li se oferă o șansă reală să aibă grijă de sănătatea lor și nu doar un alt beneficiu pe hârtie, de care nu au niciodată timp.

 

Strategii care funcționează 3: Aer, apă și lumină de calitate

Multe companii se străduiesc să aibă birouri cu design modern, pereți colorați și mobilă în ton cu tendințele. Însă să nu uităm de elementele de bază.

Oamenii vor să lucreze într-un spațiu plăcut și, mai ales, sănătos. 30% dintre angajații intervievați de Mindspace au declarat că cel mai mare impact asupra stării de bine la birou o au aerul de calitate și lumina bună. Surprinzător de simplu, nu?

Înainte să vă gândiți la strategii complicate, să investiți în camere de relaxare pline de gadget-uri sau să adăugați tot felul de programe de reduceri pe lista de beneficii, asigurați-vă că spațiul este luminos, bine aerisit și că angajații pot bea oricând un pahar de apă pură, de calitate.

 

Nu în ultimul rând, dincolo de ce arată studiile și tendințele, e imporantă atenția la angajați. Ce își doresc cu adevărat? Ce îi face fericiți? Conversațiile deschise sunt cheia pentru a crea un mediu de lucru atractiv, propriu fiecărui business.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *